onsdag 13 juni 2012

Smartare av att springa

Det finns undersökningar som visar att löpare är smartare än genomsnittet. Om löpare är smarta och börjar springa, eller om löparna blev smarta av att springa, avslöjade dock inte undersökningen. Undersökningen drog bara slutsatsen att de som springer regelbundet är smartare än genomsnittet. Hur smart det nu är att påstå något sådant.....

Dagens träningspass blev en snabbare distanslöpning över 12 kilometer i 4:25-fart. Jag sprang passet i stegrande fart, och stundtals var det riktigt hård löpning.

I morgon planerar jag att springa intervallpasset Djävulsstegen, och det får mig att fundera på om det verkligen var smart att springa dagens pass så hårt som jag gjorde.

7 kommentarer:

Oscar sa...

Djävlulsstegen. Namnet förpliktigar. Blodsmak och fosterställning. Måste absolut testas. Hur går det med vaderna förresten?

Lennart sa...

Oscar - Det är ett tufft pass :-). Vaderna känns bra (peppar, peppar...) och jag hoppas att det fortsätter så.

Ingmarie sa...

haha! Ja det kan man undra men snart får du reda på svaret. ;-)

Andreas sa...

Tycker det känns som en självklarhet att de som springer är smartare. :-)

Lennart, det som oroar mig är att gränsen mellan genialitet och idioti oftast är hårfin. Har du verkligen tänkt över det här med djävulsstegen? ;-)

Lennart sa...

Ingmarie - Jag fixade passet idag. Det kanske inte var osmart att springa som jag gjorde igår... jag vet inte, det kanske märks nästa gång jag springer... :-).

Andreas - När jag skrev inlägget hade jag en mening som nämnde just digg påpekande att genialitet och idioti ligger nära varandra, men jag tog bort den meningen. Den passade inte riktigt in... :-).


Eftersom dagens pass gick bra kanske jag är ett geni. Hade dagens pass därmot gått dåligt, hade jag varit en idiot.. :-).

Andreas sa...

Kände att den där meningen hängde i luften och var bara tvungen att plocka ner den. :-)

Lennart sa...

Andreas - Bra tänkt! Nu blev det hela mer fulländat :-).