onsdag 20 juni 2012

Historiska händelser

Den svenska historien är full av händelser som återskildras i böcker, bilder, tavlor och skrifter. Dessa återskildringar kanske inte alltid är helt exakta. Ofta innehåller de överdrifter, och ibland kanske någon har hittat på hela händelsen.

Min träningsdagbok är en historisk återskildring av min träning. Dock är min träningsdagbok väldigt exakt. Den är inte full med överdrifter. Det som står där har hänt. Det är ingen som har hittat på någonting. Dagens 2000 m intervallpass på Ribersborgstranden i Malmö ändrar lite på det. Jag glömde min GPS-klocka hemma, så jag fick uppskatta distansen med hjälp av kartan på jogg.

Mina 2000 m intervaller blev ungefär 2000 meter långa. Jag sprang totalt 4 stycken, och farten blev ungefär 4 min/km.

3 kommentarer:

Andreas sa...

Tror jag förstår hur du känner, lite plump i protokollet?

Sedan jag skaffade träningsklocka för ungefär ett år sedan så är jag direkt beroende. Inte så att jag inte kan springa och njuta utan klocka, men jag vill ha de där siffrorna att bolla lite med!! :-)

Känslan infinner sig att om det inte är klockat har det liksom inte riktigt hänt.

Är å andra sidan övertygad om att dina intervaller gjorde precis lika mycket nytta ändå. :-)

Ingmarie sa...

Strunt detsamma om det inte var exakt. jag skriver ganska mycket i min. Vem jag kutade med, var, känsla. Superskoj att gå tillbaks sen och läsa! Som en "riktig" dagbok. :-)

Lennart sa...

Andreas - Jag sprang intervallerna på känsla och det gick bra ändå. Dock är jag van att kunna jämföra lite, mn det är ingen fara. Det var ett härligt pass ändå :-).

Ingmarie - Jag brukar också titta tillbaka lite ibland, men då jämför jag ofta tider jag precis har gjort på ett pass eller en runda med tider som jag har gjort förut.