söndag 1 maj 2011

Intressanta kommentarer

Jag har fått intressanta kommentarer angående de problem jag har med min vad. Det är jättekul att ni kommenterar och bidrar med er erfarenhet. Det är värdefullt. Kort kan jag sammanfatta de olika "teorierna" om vad jag kan ha råkat ut för som:
  • Bristning med en ärrbildning som har slagits upp.
  • Magnesiumbrist tillsammans med utmattning och behov av massage.
Igår visste jag inte riktigt vad jag skulle tro, men efter dagens långpass tror jag på det andra alternativet ovan. Om jag hade slagit upp en bristning, så sent som i torsdags, så tror inte jag att jag hade klarat dagens långpass, eftersom dagens långpass blev hela 35 km i 5:13-fart. Under långpasset kände jag inte av vaden någonting och en bristning borde ta längre tid att läka. Vad tror ni?

Jag har nu köpt magnesiumtillskott och imorgon ska jag boka en tid för massage. Jag tror och hoppas att det blir bättre med det och att det inte behöver vara värre än så.

7 kommentarer:

Ingmarie sa...

Börja käka direkt! Minst 600mg/dag. och ta helst på kvällen. :-)

Lennart sa...

Hej Ingmarie!
Jag har redan börjat äta. De tabletter jag köpte är på 300 mg/styck. Jag tänkte ta en tablett på morgonen och en på kvällen men blev lite fundersam när jag såg din kommentar. Tycker du att det är bättre att ta två tabletter på kvällen?

MVH

Olov sa...

Hej.
Skönt att du kunde springa så långt idag utan några problem.
Har också käkat magnesium i omgångar när jag fått problem med vaden.

Hempa sa...

Haha, du kilar ut och kör 35 km med en vad som var trasig alldeles nyss! :-)
Det tyder på en minst sagt hyfsad vilja! Starkt jobbat och framförallt, rackarns vad skönt att vaden höll!!

Lars sa...

Tänker i samma banor som Hempa: kan man vara ute och trycka på i 35 K så kan ju inte vaden vara akut superdålig...

Eftersom jag själv har en halvskakig vad måste jag ändå fråga var man får tag i magnesiumtabletter? Ställer man sig på plattan eller finns det mer legala platser?

Lennart sa...

Hej Olov!
OK, magnesium verkade fungera. Du kör ju på som aldrig för... :-).

MVH

Tack Hempa!
Du såg undertonen i inlägget. Det är nästan lite roligt och jag är själv lite förvånad över 35 km. Det ska ju inte gå att göra så.. :-)

MVH

Hej Lars!
Jag trode att jag skulle vara tvungen att gå till Apoteket för magnesiumtabletter men när jag var på XXL och köpte gel så stod det magnesiumtabletter där.... Hade ingen aning om det innan men då passade jag på att köpa men Apoteket är nog ett säkert kort :-).

MVH

Ingmarie sa...

Tror inte det spelar jätte stor roll. Jtror upptaget är bäst på kvällen/natten. Precis som med kalcium.