tisdag 3 maj 2011

83.64 kilometer?

När jag förde in dagens distanspass, 12 km i 4:54-fart och med en sista km på 4:20, i träningsdagboken passade jag också på att titta på förra veckans träningssummering. Jag blev riktigt förvånad när jag såg att den totala mängden förra veckan blev 83.64 km. Hur gick det till? Jag blev skadad i torsdags och satt och skrev att jag var ångerfull och förra veckan kändes som en förlorad vecka, men den kanske inte var det......

Av förra veckans 83.64 km var ca 20 km löpning, i väldigt lugn fart, för att se hur min vad skulle reagera, men jag fick också tre bra träningspass. Ett pass på ca 20 km i 4:39 fart, ett pass långa intervaller i 4:00-fart (2*3200 m, ett avbrutet pass) och ett långpass på 35 km i 5:13-fart.

Förra veckan var nog inte så dålig ändå.....

3 kommentarer:

Hempa sa...

Haha, 84 km med en trasig vad... Hur mycket kutar du en vanlig vecka egentligen?! :-)

Kanske var förra veckan precis vad du behövde, med lite lugnare fart för att ge kroppen återhämtning och tid för uppbyggnad.

Peter sa...

Det är en bra mängd för en skadevecka ;-)

Jag har också legat på rekordnivåer hela April, ca 70km/v. Precis lagom för att hålla alla skadekänningar vid liv på en småputtrig nivå :-)

Lennart sa...

Hej hempa!
Ja, jag blev väldigt förvånad själv. Tror att det bara har blivit mer än så 2 gånger tidigare :-).

MVH

Hej Peter!
Jag har sett på Jogg att du tränar på riktigt bra. Hoppas att skadorna inte "kokar över" utan att de stannar där på en "småputtrig nivå" :-).

MVH