måndag 2 maj 2011

Din naprapat är min naprapat

Jag var hos Din naprapat idag. Din naprapat är också min naprapat. Det är inte så svårt som det låter. Din naprapat är helt enkelt min naprapat. Det kan låta väldigt kommunistiskt det här eftersom "din verkar vara min", men så är det inte.

För att göra det hela enkelt för oss så heter Din naprapat Daniel och min naprapat heter också Daniel. De är alltså samma person. Det är bara det att Daniels naprapatklinik heter Din naprapat och Daniel är också min naprapat. Daniel som arbetar på naprapatkliniken Din naprapat är alltså min naprapat. Solklart?

Nu när vi har rett ut ovanstående så var dagens behandling en massage och det var ingen sån där lugn massage, tillsammans med avkopplande musik, som man kan få på ett spa. Nä, nä, här var det pang på....

- Gör det här ont?, frågade Daniel samtidigt som han tryckte ner tummen i vaden. Vad svarar jag på det? Jag svarade i alla fall - Ja, men jag vet inte om det gör ont på grund av att jag är skadad eller om det hade gjort ont ändå..... Sånt är inte alltid så lätt att veta.

Efter 45, mer eller mindre, smärtsamma minuter var behandlingen klar och jag har goda förhoppningar om att vaden blir bra nu. Daniel har hjälpt mig många gånger och är mycket duktigt. I höstas till exempel, då botade han mina benhinnebesvär samtidigt som jag körde tuffa långpass inför New York Marathon. Daniel vet vad han håller på med så förhoppningsvis blir det bättre nu......

3 kommentarer:

Ingmarie sa...

Jag kan känna ända hit hur hans fingrar hittar EXAKT där det gör som ondast. Men bra är han! Din naprapat som även är min naprapat. :-)

Mathias sa...

Så här dagen efter då Lennart. Hur känns det i vaden?

Lennart sa...

Hej Ingmarie!
Ja, han har bra känsla för vart han ska trycka och sen vet jag att Daniel är en av dina naprapater eftersom det var du som gav mig numret till honom :-).

MVH

Hej Mathias!
Än så länge känns det bra men jag litar inte ett dugg på vaden..... Det tar nog en vecka minst innan jag börjar lite på den igen :-)

MVH