onsdag 3 april 2013

Degressiv distans

Jag är på utbildning. Läraren går igenom Progressivt rörliga kostnader. När jag hör ordet progressivt tänker jag direkt på ett progressivt distanspass. Det ska jag springa när jag kommer hem, tänker jag.

Läraren fortsätter med att gå igenom Degressivt rörliga kostnader. När jag hör ordet degressivt börjar jag fundera på om det finns ett träningspass som kan kallas för degressivt.

Vad är poängen med ett degressivt distanspass? Ett degressivt distanspass borde alltså börja i hög fart, och gå långsammare och långsammare. Det påminner lite om en nerjogg, men ändå inte.

Bestämde mig för att koncentrera mig på kursen istället, och när jag kom hem blev det ett progressivt distanspass. Summerat blev det 12 kilometer i 4:37-fart.

2 kommentarer:

Jenny B sa...

Hmmm, det är nog vanligare med degressiva lopp...

Lennart sa...

Jenny - Ha, ha. Ja, det har du helt rätt i :-)! Jag tänkte inte på det :-). Härligt!