lördag 28 januari 2012

Tänker att jag vill trycka på i uppförsbackar

Jag tar det lugnt idag. Som jag skrev igår känns bihålorna lite "tjocka". I övrigt känns kroppen bra. Det gör det hela lite jobbigt eftersom jag är väldigt sugen på att träna. Inte blev det bättre av att titta på när Marcus Hellner och Charlotte Kalla vann sina SM-guld på 15 km respektive 10 km.

Jag vet hur det känns att ligga precis under eller på mjölksyratröskeln och trycka på i uppförsbackarna som jag såg att Hellner och Kalla gjorde idag. Jag blir inspirerad av att se sånt. Tänker att jag också vill göra så. Tänker att det ändå är tur att jag är sjuk den här helgen, och inte nästa helg för då ska jag springa Bore cup. Då ska jag trycka på i uppförsbackarna. Då är det tävling. Då blir det roligt.

2 kommentarer:

Ingmarie sa...

Vara träningssugen är ett bra friskhetstecken! Krya på dig!

Lennart sa...

Ingmarie - Tack! men jag har varit för sjuk för att träna...