tisdag 3 januari 2012

28.4 km i 5:14-fart

Idag blev det ett långpass på 28.4 kilometer i 5:14-fart. Planen var 18 kilometer lugnt och 10 kilometer i tänkt marafart, men eftersom jag kände mig lite sliten efter Nyårsloppet i lördags blev det ett långpass i lugn fart. Jag får börja med fartökningarna nästa vecka.

Ingmaries bok om löpträning
Idag köpte jag Ingmarie Nilssons bok om löpträning. Hennes bok ser jag fram mot att läsa. I den boken kanske det står att man inte ska planera att springa ett långpass på 28 km med fartökning 3 dagar efter ett tufft millopp. Detta kanske för att kroppen behöver lite mer tid för återhämtning.......

6 kommentarer:

Oscar sa...

Ville bara önska Gott Nytt År, och grattis till ännu en mil sub40! Starkt!

Lars sa...

Önskar också en god fortsättning på det nya året. Snacka om en galet starkt avslutning av 2011. Nu när sub-40 är kassaskåpssäker ser vi fram mot nya tuffa mål!

Linus N sa...

Ehhh, ja jag tror att det räcker med 28.4km utan fartökning. ;) Det är ett väldigt bra pass hur och när du än gör det. Nog är du lite fartblind allt. Bra jobbat!

Lennart sa...

Oscar - Tack, det känns fint :-).

Lars - Kul att se ditt namn igen. Läste om dina bekymmer och jag hoppas att du kommer igång igen nu.

Linus - Du har helt rätt. Kanske är lite fartblind :-). Ska du springa i Bälinge i helgen?

Linus N sa...

Får se... Har inte föranmält mig men det är sannolikt att jag kommer åka ned och anmäla mig på plats. Beror lite på familjens dagsform. ;)

Lennart sa...

Linus - OK, lycka till! Jag kommer som tidigare sagt inte kunna springa.