söndag 8 januari 2012

Jättefint

Nu är jag tillbaka igen efter 4-dagars skidåkning i Orsa Grönklitt. Boendet var jättefint, backarna var jättefina och vädret var jättefint. Kort sagt så har det varit jättefint.

I den här jättefina stugan bodde vi.
Det blev ingen löpning uppe i Orsa Grönklitt. Det var inte planerat så, utan planen var att jag skulle springa 20 kilometer i hög fart när jag kom hem från Orsa Grönklitt. Jag vet inte om det berodde på de senaste dagarnas skidåkning, eller om orsaken var att jag inte har ätit normalt de senaste dagarna, men idag gick det inte alls att springa 20 kilometer i hög fart.

Efter ca 6 kilometer blev kroppen helt orkeslös, ungefär som att springa in i väggen. Jag tror inte att jag börjar bli sjuk, men eftersom jag kände mig så orkeslös valde jag att sänka farten och korta ner passet. När jag kom hem hade jag sprungit 9 kilometer i 4:51-fart.

Nu på kvällen har jag ätit lite pasta med laxsås för att fylla på depåerna ordentligt för imorgon är återigen planen att springa 20 kilometer i hög fart, och då ska det gå jättefint.

4 kommentarer:

Lars sa...

Klokt att lyssna på kroppen. Men tänk på att bara möjligheten att planera in 20 K i hög fart tyder på att kroppen är i fin-fin form.

Har du någon måltid för premiärmilen?

Suzan sa...

Ååhh..snö!

Mathias sa...

Alternativt är aldrig fel Lennart. Bra att du lyder kroppens signaler också. Känner detsamma, att det är svårt att köra hårt direkt när man kommit hem ifrån en resa. Kroppen behöver landa först.

Lennart sa...

Lars - Kroppen ska man alltid lyssna på. Det är svårare att göraa än att säga :-).

Ang Premiärmilen har jag inte riktigt bestämt mig ännu, men jag hoppas på en låg 39:a eller under 39 :-).

Suzan - Hej och välkommen hit! Visst är snön fin! jag saknar den lite nu :-).

Mathias - Du har helt rätt! Efter en resa är det lite svårt att pressa kroppen. Jag har inte ätit normalt och kanske är lite trött. Hoppas att dina hälsenor blir bättre snart så att vi kan riva av ett intervallpass :-).