fredag 22 april 2011

Vaden blir bättre....

Oj vilket fint väder vi har...... Vädret kan inte bli bättre och de senaste två dagarna har vi fått jättemycket gjort i trädgården. Vi har klippt buskar och häckar, rensat jordgubbslandet, grävt upp och tagit bort gräs vid hallonbuskarna. Vi har rensat rabatter och planterat vårblommor i krukor, osv...

Det här med trädgårdsarbete kan vara rätt tungt. Framförallt grävandet och att ta bort flera skottkärror gräs som har växt in i rabatter. Oj vad gräs kan sitta fast men nu börjar det bli snyggt.

Solen, den friska luften och trädgårdsarbetet tog så mycket energi så jag har inte tränat alternativt som jag skrev om tidigare. Jag hoppade faktiskt över det men jag har ändå gott samvete. Jag har faktiskt slitit i trädgården och bytt tröjor flera gånger på grund av att den var svettig......

Idag på eftermiddagen tog jag dock en rask promenad för att känna på vaden. Promenaden blev 5 km och jag kände inte av vaden under eller efter promenaden. Det kändes bra och imorgon kommer jag gå ut och jogga 5 km för att se om det fortfarande känns bra. Känns det fortfarande bra efter morgondagens jogg kommer jag, på söndag eller måndag, att ge mig ut på en 8-10 km lugnare terränglöpning.

4 kommentarer:

Olov sa...

Härligt att du inte känner något i vaden nu.
Har också tillbringat stor del av dagen i trädgården o pulat med rabatter o så.
Visst är det skönt nu när vintern är slut.

hempa sa...

Trädgårdsarbete är perfekt alternativ träning! Bra med vaden!!

Lennart sa...

Hej Olov!
Jag hoppas vade är OK nu och visst är det skönt att vintern är slut. jag saknar inte snömod.... :-)

MVH

Hej Hempa!
Visst är trädgårdsarbete bra träning. Att gräva i rabatter tar bra på bål, rygg och armar..... :-)

MVH

Mathias sa...

Kan bara hålla med Lennart! Trädgårdsarbete innebär att nya muskler sätts i arbete.