lördag 23 april 2011

5 km testlöpning som morgonjogg

Nu på morgonen innan frukosten gav jag mig ut och sprang en lätt jogg för att testa vaden. Det hela gick bra och jag måste säga att det här med löpning är rätt hälsosamt. Jag menar då inte bara de positiva effekter träning ger på kroppen utan även själsligt och då tänker jag framförallt på den här morgonen.....

I morse när jag gick ut var det ca 8 grader varm och jag möttes av en väldigt frisk morgonluft. Skorna blev lite våta av dagg när jag gick över vår gräsmatta. Det var lugnt och skönt för det var knappt en människa ute och när sprang genom skogen kvittrade fåglarna så det blev en perfekt start på dagen.

3 kommentarer:

Mathias sa...

Håller med igen Lennart! Morgonjoggen är mycket positiv för resten av dagen och den är även en löparupplevelse som jag kommer lägga in så mycket som möjligt. Perfekt också som återhämtning.
Glad påsk!

Ingmarie sa...

Löpning ÄR livet. Särskilt under denna tiden på året. :-)

Lennart sa...

Hej Mathias!
Ja, som återhämtning kommer jag nog att göra det fler gånger.

MVH

Hej Ingmarie!
Visst är de det.... :-). Jag begriper inte varför folk inte tränar. Under dagens pass tänkte jag lite på dina inlägg om att man ofta får frågan "varför?"... :-)

MVH