tisdag 12 april 2011

Obanad Terränglöpning

Idag provad jag att springa obanad terränglöpning. Det har jag inte gjort så mycket tidigare. Jag sprang iväg och när jag kom till skogen sprang jag in på en grusstig. Därifrån blev löpningen helt oplanerad. Vid lämpligt ställe tog jag av från grusstigen och sprang till skogs......

Jag sprang över mossa, stenar, våtmark och lera. Jag hoppade över diken, stockar och stenar. Jag sprang upp och ner för berg. Jag sprang genom tät skog, som var så tät att det inte gick att fortsätta. Jag sprang genom glesare skog, över gläntor och åkrar.

Det var en otroligt härlig känsla att bara springa och jag rekommenderar starkt att ni provar. Det gick inte fort idag för varje fotisättning krävde koncentration och vet ni..... Fötterna var riktigt trötta efter den här rundan. Framförallt undersidan av foten.....

Efter 37 min var jag hemma igen och jag uppskattar distansen till ca 7 km. Egentligen har jag ingen aning om hur långt det blev men något måste jag skriva i träningsdagboken :-). Mmm, ännu jag har ingen fin GPS-klocka......

För övrigt måste jag säga att benen kändes lite slitna idag. Förra veckans träning tog bra......

4 kommentarer:

Olov sa...

Som ett litet skogstroll...
Låter som ett härligt pass nu när snön är borta.

Lennart sa...

Ha, ha, ja kanske det... eller en orienterare.

Rekommenderar starkt att köra något sånt här pass. Bra styrketräning också... :-)

MVH

Unknown sa...

Det låter härligt! Måste vara skönt att få köra lite "freeride" ibland och inte stirra sig blind på farter, sträckor och puls. Det ska jag definitivt testa!

Ingen fin GPS?! Går det att springa utan en sådan? Jag är tveksam ;)

/Johan

Lennart sa...

Hej Liljeros!
Testa och du kommer att gilla det :-).

Angående fin GPS så tror jag du kommer att få svårt att ta bort den. Jag har aldrig börjat använda en GPS-klocka så jag saknar den inte men jag kommer att köpa en snart. Det är bara en tidsfråga :-).

MVH