torsdag 7 april 2011

Det känns ganska bra nu.....

Det börjar kännas ganska bra nu. Dagens runda blev 19.3 km i 4:31-fart. Det var faktiskt länge sen jag sprang så här långt i så pass hög fart. Jag tror inte att jag gjorde det på hela förra året..........

Nu var tredje träningen på min "tuffa vecka" med ca 9 mils löpning avklarad. I morgon blir det ett intervallpass i Sätrahallen eller nere på Vallentuna IP. Det lutar åt att det blir lite blandade intervaller på 200 m, 400 m och en längre tröskelintervall.

5 kommentarer:

Ingmarie sa...

mamma Mia! Du är ju i kalasform!

Lars sa...

Kalasform, sa Bull.

Själv är jag fortfarande lite försiktig när det gäller tuffa pass utan mellanliggande vilodag. Men här ser man ju att det fungerar.

Lennart sa...

Tack Ingmarie!
Ja, det verkar så men.... Hmm, jag vill inte dra upp det igen men, Ok då.... Jag borde ha presterat bättre på Premiärmilen.....

Lite svårt att komma över det :-).

MVH

Hej Lars!
Jag brukar också vara försiktig med tuffa pass för tätt inpå varandra och du ska vetat att jag håller tummarna för att det ska gå bra. Jag har faktiskt planer på att korta ner passet lite för att minska skaderisken.

Det är en svår balansgång det här. Det är en tuff träningsvecka samtidigt som den inte får bli för tuff....

Jag ska ta det lite försiktigt.

MVH
MVH

Olov sa...

Det var snabba kilometer det. Sub90 på halvmaran ligger nära nu.

Lennart sa...

Hej Olov!
Det är nog en bit kvar till sub90 men med lite träning under sommaren så....

MVH