onsdag 20 april 2011

Lite känning i övre delen av vaden....

Har fortfarande lite känning i övre delen av vaden. När jag vaknade på morgonen trodde jag att det skulle kännas stelt i vaden men det gjorde det inte. Blev överraskande positiv.

Kändes dock lite när jag gick till tåget och under förmiddagen men på lunchen tog jag en promenad och då kändes det ingenting. Jag tror inte att det är så farligt men det blir några dagars vila från löpningen. Det kan säkert vara bra även för andra delar av kroppen. Kroppen borde vara lite sliten nu.....

Nu på eftermiddagen tog jag fram studsmattan ute i trädgården och när jag var klar med att fästa skyddsnätet uppe på stolparna hoppade jag från studsmattan ner på gräsmattan. I luften kom jag och tänka på vaden och tänkte tanken "det kanske gör ont att landa, det kanske inte var så smart det här......" men det gick bra.

Imorgon funderar jag på att försöka träna alternativt. Om vaden tillåter cykling blir det förmodligen lite cykling för jag tror inte att simhallen eller gymet är öppet imorgon....

6 kommentarer:

Olov sa...

Kör du vanlig cykel eller har du en racer?
Skönt att det är bättre.
Vaderna spökar visst ibland, mitt problem gick över efter någon vecka senast.

Lennart sa...

Hej Olov!
Det är en vanlig MTB-liknande cykel. Syftet är att få lite träning av hjärta och lungor samt få blod genom musklerna så att jag inte tappar något.

Funderar faktiskt om jag ska avvakta med löpning till på söndag i första hand för att sedan trappa upp under en period av en vecka. Allt för att vara söker på att det blir bra.

MVH

Hempa sa...

Tycker du ska låta vaden vila och köra alternativt några dagar. På så vis tappar du inget och kan genomföra ett kanonpass med hel vad och återhämtad i övrigt efter din tunga träning sista tiden.

Lennart sa...

Hej Hempa!
Precis så tänker jag! Du skrev mycket kloka ord :-) och det finns faktiskt ingen anledning att stressa igång träningen igen.

Hoppas din "tunga träningsvecka" går bra :-)

MVH

Mathias sa...

Ta det lugnt Lennart! Men jag vet att det är lätt att säga men svårt att leva upp till:)
Har själv vilovecka ifrån löpningen. Problemet är att blir det gräva i trädgården istället.
MVH

Lennart sa...

Hej Mathias!
Grävande i trädgården.... Det är träning det också :-) och visst är det svårt att leva upp till "att ta det lugnt". Jag börjar dock bli bättre på det.

MVH