tisdag 5 april 2011

12 km distanslöpning i 4:29-fart

Idag var det andra träningen på min lite hårdare träningsvecka som jag skrev om i det här inlägget. Jag följde upp gårdagens intervallpass med en distanslöpning på 12 km i 4:29-fart. Det kändes förvånansvärt bra idag. Planen var faktiskt 4:40-fart men jag ökade tempot lite efter några km eftersom det kändes så bra. Det kanske rent av blev en snabbdistans idag!?

Imorgon är det dock en välbehövlig vilodag och på torsdag planerar jag en lång distanslöpning på mellan 16-20 km.

6 kommentarer:

Staffan sa...

Riktigt bra fart Lennart, härligt att det kändes så bra också!!

Fler sådana pass och några långpass i lite högre fart också och du bör sedan uppleva sub 3:30-farten riktigt bekväm på maran.

Olov sa...

Härligt med en lite intensivare vecka och vilket tempo du fick till idag.

Unknown sa...

Härligt Lennart att det går så bra nu med träningen =)

Peace Love och Löparskor!

hempa sa...

Det går bra nu!! Riktigt bra fart. Ska läsa igenom dina senaste inlägg snart, ligger lite efter nu :-)

Lars sa...

Att kunna hålla det tempot dagen efter ett intervallpass måste väl vara en kvalitetsstämpel av rang.

Roligt!

Lennart sa...

Tack Staffan!
Hoppas dock på lite snabbare än 3:30-fart ;-).

MVH

Hej Olov!
Ja, det kändes bra igår men det är nog bra med en vilodag idag.

MVH

Tack Jesper!

Hej Hempa!
Glöm inte "flikarna" ovan som jag har gjort :-).

MVH

Hej Lars!
Jag hoppas att du har rätt. Utan 35 km i lördags och intervallpasset i måndags så borde den här rundan kunna gå fortare ;-).

Hur som helst tror jag vilodagen idag är riktigt bra.

MVH