onsdag 8 maj 2013

Möten

Jag möter löpare, hundägare och andra. När jag är ute och springer möter jag nästan alltid löpare, hundägare och andra som är ute och går.

Varje träningspass innehåller möten. En mängd möten som faller i glömska, men vissa möten, vissa möten skiljer sig från mängden.

Idag mötte jag en modell och en fotograf som arrangerade en bild. De tittade på bakgrunden, och skärmade av med ett vitt skynke. De mötet skiljde sig från mängden.

Idag mötte jag också ett par ridande poliser som red på stora fina hästar. Lite senare mötte jag Malin Ewerlöf som cyklade bredvid en grupp löpare som var i full färd med någon form av intervallträning. Dessa möte skiljde sig också från mängden.

Det händer mycket runt Djurgårdskanalen och Djurgårdsbrunnsviken. Där möter jag nästan alltid något som skiljer sig från mängden. Dagens pass runt Djurgårdskanalen och Djurgårdsbrunnsviken blev 12 kilometer i 4:49-fart.

Inga kommentarer: