måndag 21 januari 2013

Tröstlösa intervaller

Efter gårdagens 5 km pass reagerade foten lite sådär. Idag känns foten som den gjorde för ungefär två veckor sedan. Den har varken blivit bättre eller sämre. Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra. Det känns lite tröstlöst.

När man inte vet vad man ska göra, och när det känns lite tröstlöst, kan man alltid köra ett pass intervaller. Det kan verka lite annorlunda, och jag vet inte om kreti och pleti brukar göra det, men jag gjorde det.

Först körde jag 30 min crosstrainer enligt 5 min lugnt, 10 min hårt, 3 min lugnt, 10 min hårt följt av 2 min lugnt, för att sedan köra 20*1 min på träningscykeln.

5 kommentarer:

Bjerg sa...

Jag antar att du kommer att hata det, men två veckor är verkligen inte lång tid för kroppen att läka en skada. Ge det tid, du har igen det sen. Du ska ju röra på dig i många år till, vad är några veckor ur det perspektivet?

Staffan sa...

Trist trist, vad är väl några veckor men vi är ganska lika du och jag, det är löpning vi vill hålla på med och ingenting annat, hoppas på snart tillfrisknande, är det i en mjukdel som skadan sitter i?

Lennart sa...

Bjerg - Jag har faktiskt tänkt lite i de banor som du resonerar. Vet inte om jag kanske ska vila helt i 2 veckor för att se vad som händer. Jag har tänkt på det, och att det finns tid för att komma tillbaka :-).

Staffan - Ja, vi är nog ganska lika när det gäller löpningen, och visst är det i mjuka delar det sitter. Troligtvis i en sena.

anneliten sa...

Jo du, de där mjukdelarna är inte alltid så följsamma som man vill.

Lennart sa...

Anneli - Nä, de är inte det! Om man ändå visste hur man skulle bli av med det....