torsdag 31 januari 2013

Identitetskris

Har jag fått en identitetskris? Är jag en löpare, eller är jag en gymråtta? Tidigare identifierade jag mig med en stolt och vältränad löpare. Jag var en löpare som älskade att vara ute i friska luften och komma hem med frost i ögonbrynen och med rödmosiga kinder. Men hur är det nu?

Nu är mina träningspass förlagda till instängda gym som kan erbjuda crosstrainer och träningscyklar. Som dagens träningspass. Dagens träningspass genomfördes instängd på ett gym. Det blev 90 minuter på en crosstrainer. 90 minuter som fick mig att känna mig som en gymråtta.

Jag känner mig som en gymråtta. Men det gör ingenting. Jag kan ta det. Om det är ett nödvändigt ont för att komma tillbaka till löpningen kan jag känna mig som en gymråtta. I alla fall ett litet tag. Som ett steg på vägen, för att bli den stolta och vältränade löparen. Den där löparen som älskar att vara ute i friska luften och komma hem med frost i ögonbrynen och med rödmosiga kinder.

Idag var det många tjejer som tränade på crosstrainer. Hmmm, är jag en kille, eller är jag en tjej.........

6 kommentarer:

Olov sa...

Du är riktigt tapper som matar på med alternativträning. Det måste ju betyda att du är en sann löpare som vill vara förberedd när skadan är läkt.
Streta på, det har du igen när du kan springa igen. Snart är du där!

Håkan sa...

Har kört på gym nu ett par dagar för att få lite variation till att springa ute på hala vägar och har funderat på skillnaderna. Ute är det halt, kallt, blåsigt, mörkt och ensamt. Inne är det varmt, ljust, svettigt, instängt men mycket folk runt omkring en. Än så länge föredrar jag ute, även om det finns delar av gymet som jag saknar då jag är ute, främst att man klarar sig utan vintertights, underställ och sådant, men även att man ser mycket mer folk.

En av sakerna jag inte saknar från gymet är att då jag tränar på gym svettas jag betydligt mer än då jag är ute.

Lennart sa...

Olov - Tack! Ska tänka på det när det behövs!

Håkan - Om jag hade varit hel och tränat för fullt hade jag säkert valt löpband någon gång ibland jag också :-). Det är jätteskönt att träna inne på vintern, men jag har inte varit ute och tränat på över en månad så jag har inte fått behovet att variera :-).

TV:n var onekligen väldigt bra att ha idag :-).

Ingmarie sa...

Du är inget av det där. Du är Lennart.:-)

Ousa sa...

Håller med Ingmare :)

Lennart sa...

Ingmarie - Va! Är jag varken kille eller tjej :-)?

Åsa - Ni två bara gaddar ihop er :-).