söndag 27 januari 2013

Själen är glad

Jag stiger upp ur sängen, och tar det första steget. Jag förväntar mig att det ska göra ont i foten. Det gör lite ont. Så lite, att om jag inte hade tänkt på det hade jag inte märkt av det.

Det kändes ungefär likadant förra söndagen. Då bestämde jag mig för att provspringa en kort runda. Det slutade med att det gjorde ont igen.

Vis av förra veckans erfarenhet bestämde jag mig för att inte springa idag. De beslutet gjorde lite ont i själen, men jag kan leva med det. Jag ska avvakta med löpning en vecka till. Bara för att vara säker.

Dagens träningspass blev 1000+2*500 meter crawl. Nästa helg kanske jag kan springa. Vi får se. Hur som helst gör tanken på att springa själen glad.

5 kommentarer:

RosaMilton sa...

Härligt! Snart slipper du alternativträsket! (fast det kan ju vara bra att variera)

Ousa sa...

Å lyx...spring för mig med om du kan/får/törs :)

Håkan sa...

Tror det är rätt att vänta en vecka till även om suget att springa finns där. Det är ju trots allt bättre om det är helt bra innan man börjar igen (kommer från mig som gick med stressfraktur i 5mån innan jag vilade tillräckligt länge...)

Niklas sa...

Och jag blir glad av att läsa ditt postiva inlägg som andas hopp om en ljusning, samtidigt som du är lite av en ordsmed. Eller som W. Clement Stone skrev:

"Det finns en liten skillnad mellan människor, men den lilla skillnaden gör en stor skillnad. Den lilla skillnaden är attityd. Den stora skillnaden är om den är positiv eller negativ."

Lennart sa...

RosaMilton - Ja, vi får se nästa vecka. Ännu vågar jag inte hoppas full tut :-) men vi får se.

Åsa - Om jag kan/törs och vågar springer jag för dig med. Blir 20 km pass i 4:30-fart bra :-)?

Håkan - Precis så tänkte jag. Jag tänker också "vad är en vecka om 6 månader?" :-).

Niklas - Tack! Underbart skrivet! Det ska jag komma ihåg.

Jag hoppas att det är slut med tråkinlägg snart, men jag har tänkt att skriva som det är, och är det trågigt så är det. Om någon orkar läsa allt är en annan sak och om de slutar läsa så hoppas jag att det kommer tillbaka när det har vänt :-). Det tråkiga är är en del av sporten det också :-)!