fredag 9 mars 2012

Vila två dagar i rad

I torsdags var jag på tjänsteresa. Som konsekvens av det sov jag bara 5 timmar natten mellan onsdag och torsdag, och det blev bara 4 timmars sömn natten mellan torsdag och fredag. I dag var jag med andra ord lite trött.

Nu på sena eftermiddagen tänkte jag sparka i gång helgen med en lugn fredagslöpning. Det gick inte alls. Det fanns ingenting i kroppen. Låren kändes stumma, vaderna kändes stumma, och huvudet var inte med. Det hela slutade med att jag ställde in dagens pass.

Dagens inställda pass betyder att jag kommer att vila två dagar i rad för första gången på sex veckor. Jag tolkade kroppens signaler som att den behövde en extra vilodag, och jag lyssnade på kroppen.

I morgon är dock planen att springa 24 kilometer, 12 km lugn fart och 12 kilometer i marafart, och de passet ser jag fram mot.

Inga kommentarer: