torsdag 15 mars 2012

Hårdträningen fortsätter

Hårdträningen fortsätter. I går sprang jag 16 kilometer i 4:43-fart. I dag sprang jag 19.7 kilometer i 4:27-fart. Den här tunga träningsperioden tar psykiskt. Jag känner mig trött. Jag har inte riktigt den energin som krävs för att formulera fyndiga och välskrivna inlägg här på bloggen. Jag ber om överseene med det, och jag nöjer mig med det här.

Ja, just det! I en kommentar nedan undrade Staffan om jag skulle skriva ett inlägg om hur jag ser på träningen de sista veckorna inför London Marathon. Jag berättar gärna om det. De inlägget kommer, men inte idag.

3 kommentarer:

Staffan sa...

Du har samlat en otrolig massa kilometer i år och dessutom kört många i hög fart så det är inte konstigt att det sliter. Ta det lugnt och se till att få återhämtning och låt inte bloggen och oskrivna blogginlägg stressa dig, vi läsare finns kvar här!

hokke sa...

Det Staffan sa. Du har all rätt att vara trött med tanke på den mängd du fått ihop i år, allt annat hade varit snudd på omänskligt.

Lennart sa...

Staffan - Vad bra :-)! Jag ligger 6 veckor före din maraträning. Om 6 vckor så kommer du också träna in marafarten :-).

Hokke - Japp, visst är det så. Nästa vecka blir det dock lite mindre mängd men lite mer fart, och Premiärmilen :-).