tisdag 6 mars 2012

Motivationen är tillbaka

Efter söndagens långpass kände jag mig väldigt sliten. Musklerna var stela, och jag var trött psykiskt. Jag ville inte ens titta på ett par löparskor. I dag var suget tillbaka. I dag tänkte jag springa ett lugnt distanspass.

I början kändes det lite stelt i vaderna. Jag tror att det är muskeln, som jag tror heter Soleus, som jag tror orsakar benhinneinflammation som är stel. Där tror jag också att jag kan ha lite fel.

Ett par kilometer in på dagens pass började jag bli varm, och efter fyra kilometer kändes det riktigt bra. Efter fyra kilometer började också backarna, och i backarna brukar jag trycka på lite extra, och så gjorde jag även i dag.

När jag kom hem hade jag sprungit ett progressivt pass på 8.5 kilometer på en snittfart av 4:37 min/km.

2 kommentarer:

Andreas sa...

Tänk vad en dags vila kan göra! Skönt att lossnade i vaderna.

Om det är den inre, djupa vadmuskeln, du menar så har du helt rätt i att det är Soleus. Och det är också den som vanligtvis orsakar benhinneinflammation. Jag har läst på det där med anledning av mina hälsenproblem. :-)

Lennart sa...

Andreas - Visst är det den muskeln..... Jag masserar och stretchar vaderna (inkl Soleus) varje dag. En naprapat har lärt mig hur man gör....