onsdag 29 juni 2011

Löpningen är tung nu......

Löpningen är tung nu. I måndags sprang jag en distanslöpning över 19.7 km. Redan efter 6-7 kilometer kände jag mig matt och slö men jag fullföljde rundan i så hög fart jag mäktade med. Snittfarten blev 4:38 min/km och det fick jag jobba hårt för. Dagen efter kände jag av lite träningsvärk i låren, men det var inte värre än att jag genomförde ett träningspass idag.

Planen inför dagens pass var lugn 5:15-fart första 6 kilometerna för att sedan öka till 4:30-fart de sista 6 kilometerna. När jag efter 6 kilometer provade att öka farten kände jag att låren fortfarande var stumma så jag avslutade hela rundan i lugn fart. Tempot på dagens pass blev mediokra 5:12 min/km över 12 kilometer.

På lördag ska jag springa Runrundan och jag hoppas verkligen benen är piggare då. Innan dess kommer jag endast att träna lite lätt på fredag, och då blir det troligtvis 5 km lätt jogg som avslutas med några stegringslopp.

3 kommentarer:

Olov sa...

Kan det vara värmen som segar ner farten oxå? Håller tummarna för pigga ben på lördag.

Mathias sa...

Kan vara Djävulsstegen också? Blir varmt på lördag +27. Synd. Vi ses då.

Lennart sa...

Hej Olov!
japp, vämen är det nog. Det var exakt lika dant förr året.... :-).

MVH

Hej Mathias!
Ja, tisdagens pass hängde nog ihop med Djävulsstegen. Bra pass det där :-).

Vi ses på lördag!

MVH