måndag 6 juni 2011

Löpning är fantastisk

Jag gillar att bli trött. Jag gillar att svettas. Jag gillar att kämpa när det tar emot. Jag gillar känslan efter ett jobbigt träningspass, och därför, gillade jag dagens 12 km pass i 4:40-fart. För en vecka sedan sprang jag en hel mara i nästan samma fart så längden och farten är i normala fall ingenting för mig men, idag var det riktigt varm och kvavt.

Redan efter ett par kilometer "svettades jag floder" och tänkte att det här kommer att bli tungt. Tungt blev det också men, jag har saknat löpningen den senaste tiden så för mig var det oerhört skönt att få komma ut och kämpa och känna på lite puls. Löpning är fantastisk.

7 kommentarer:

Staffan sa...

Visst är löpning fantastiskt, extra mycket så här års! Jag överraskade mig själv med ett långpass på 20km på förmiddagen på nationaldagen och visst var det rejält varmt!

Anonym sa...

Instämmer helt. Känslan när man tar ut sig under löpning är svår att slå!

Lennart sa...

Hej Staffan!
20 km! Härligt!

Värmen får jag helt enkelt lära mig att tåla :-). Det är som kylan och en del av sporten :-).

MVH

Hej Trötti benen!
Festligt namn :-) och välkommen hit.

Såg på din blogg att du och jag verkar vara på samma nivå och lite nybörjare inom cykelsporten och triathlon.... :-).

Är det Stockholm Triathlon du siktar på?

MVH

Ingmarie sa...

Finns inget bättre! Tänkte på det du skrev om cyklingen. Anledningen till att du inte verkar svettas lika mycket är ju tack vare fartvinden. Men jag hållermed om att cyklingen inte "tar" lika mycket som löpningen. Anledningen för mig är dock att jag helt enkelt är för kass på att ta i ordentligt och att det aldrig blir riktigt så långa rundor som krävs. Cykel tar TID!

Lennart sa...

Hej Ingmarie!
Visst har du rätt angående fartvinden och Ja, cyklingen tar verkligen tid!

Jag är glad för att jag inte ska cykla längre distanser för nu kan jag hålla ner passen till mellan 1 timme och 1.5 timme :-)

MVH

Anonym sa...

Hej Lennart,

Precis. Jag känner igen mig i många av dina inlägg. Kul!

Tyvärr är Stockholm Triathlon en helg för tidigt, hade det varit helgen efter hade det passat perfekt. Istället är det ett litet lokalt triathlon som hägrar, Mjörn Moutain Triathlon - 2011. Förra året körde jag otränad och med 18h vandring non-stop i benen från veckan innan. Iår skall det gå bättre :-)

Lennart sa...

Hej Tröttibenen!
18 timmars vandring som uppladdning lät inte optimalt :-). Klart att det går bättre i år.

Ska följa din väg mot Mjörn Moutain Triathlon :-).

MVH