lördag 2 juli 2011

Det kommer att bli tufft idag

Det kommer att bli tufft idag på Runrundan. Det är varmt, 29.6 grader sist jag tittade, och kvavt. Igår läste jag också artikeln, angående värmen och hur den påverkar kroppen, i nya numret av RW. Den artikeln fick mig att tänka lite.

Planen tidigare var att försöka springa Runrundan i 4:20-4:25 fart men det reviderar jag och är nöjd om jag lyckas hålla 4:30-fart genom loppet, eller, vänta nu...... Jag kommer att vara mycket nöjd om jag klarar att hålla 4:30-fart genom loppet. Positivt är dock att arrangörerna har varit förutseende och det ska tydligen finnas många vätskekontroller (var 3:e km om jag minns rätt). Om vi har tur så har även de boende längs med banan tagit fram trädgårdsslangarna......

En annan positiv konsekvens av att inte springa så fort idag är att jag förmodligen kan genomföra Roslagsnatta på torsdag, utan att oroa mig för att jag inte har vilat tillräckligt mellan loppen.

Igår var min sista arbetsdag på jobbet innan semstern, och kan jag börja semestern på ett bättre sätt än med en tävling?

Jag såg också att Björn Suneson har skrivit ett inlägg om Runrundan här.

2 kommentarer:

Lars sa...

Nu är man lite sugen på en rapport.

Lennart sa...

Hej Lars!
jag håller på att jobba på et tinlägg :-).

Det blev lite långt....

MVH