onsdag 6 juli 2011

Inför Roslagsnatta

Imorgon är det dags igen. Imorgon ska jag springa ett lopp. Imorgon ska jag springa Roslagsnatta uppe i Norrtälje. Målsättningen för loppet är lite vag. Har faktiskt inte funderat så mycket på målsättningen, men förra året sprang jag loppet på 19:38 och det vore så klart kul att slå den tiden.

19:38 är för den delen också mitt personliga rekord på 5 kilometer. Känner mig dock lite osäker på om jag klarar av att slå den tiden, eftersom jag inte riktigt vet hur kroppen kommer att svara imorgon. Det var trots allt bara 5 dagar sedan jag sprang en halvmara. Förhoppningsvis går det bra. Jag kommer i alla fall kämpa och planen är att gå ut i strax under 4:00-fart, för att sedan ta det hela som det kommer.

Under dagens förberedelsepass på 5 km, med en fartökning till 4:05-fart sista kilometern, kändes allt "ganska bra". En sak är dock säker. Om jag ska klara 19:38 imorgon, så kommer jag att få kämpa och ge precis allt jag har.

10 kommentarer:

Ingmarie sa...

Lycka till! Kör så det ryker!

Olov sa...

Kämpa på nu så kommer det nog gå bra.

Kör hårt o lycka till.

Magnus sa...

Lycka till Lennart!

Mathias sa...

19:38, då finns det möjlighet på sub40 vad det lider. God jakt!

Mattias sa...

Lycka till! Har du tips på vart man kan parkera någonstans, någorlunda nära start- och mål?

Lennart sa...

Tack Ingmarie!

MVH

Tack Olov!

MVH

Tack Magnus!
Du får höra hela historien när vi pratar över buskarna sen :-).

Tack Mathias!
Ja, en indikation på hur nära jag är får jag nog ikväll :-)

MVH

Tack Mattias!
Förra året åkte vi igenom centrum och parkerade ganska nära (ovanför) tävlingsområdet. Jag tror att det låg en kyrka där, eller om det var något annat :-). Parkeringen löser sig.

MVH

Mattias sa...

Ja parkering är väl det minsta problemet :) Det verkliga problemet lär torna upp sig någonstans mellan tredje, fjärde km och stavas mjölksyra.
Jag tar rygg på dig ikväll, neråt 19 minuter lär inte vara någon omöjlighet..

Lennart sa...

Hej Mattias!
Du har så rätt :-). Om du vill ner mot 19 min kanske inte min rygg är den säkraste att gå på :-). Jag kommer att få tufft att klara 19:38 :-).

MVH

Johan Renström sa...

Klarar du 19:38 är du nära sub 40 enligt race predictor. En 40-årig hane ska klara 5k på 19:14 för att komma under 40. OM du inte fixar 19:38 så gör du det nästa gång. Du sprang ju nyss maraton. Lycka till:)

Lennart sa...

Tack Johan!
19:14 känns inte helt omöjligt på Enhörna Challenge den 5 augusti.

Nyss hemkommen från Norrtälje och ska skriva ett kort inlägg men tiden idag blev inte 19:14 eller bättre. Återkommer strax.

MVH