lördag 30 juli 2011

Jag känner mig missförstådd

Man ska inte ta allt för allvarligt här i livet. Det skrivs så mycket saker överallt, men med glimten i ögat (obs: glimten i ögat) känner jag att jag vill skriva det här inlägget.

Med anledning av Lars kommentar till mitt förra inlägg vill jag börja med att säga att Lars är en trevlig person, och att jag uppskattar Lars kommentarer. Jag gillar att läsa Lars blogg. Lars är också en duktig löpare som har genomfört ett par maror, och som nu kämpar för att komma tillbaka efter skador och en envis förkylning men...... Jag känner mig missförstådd.

Idag när jag kom hem efter ett intervallpass på 10*400+10*200 ser jag att Lars har kommenterat mitt förra inlägg med "Snart kommer du vara löparbloggarnas motsvarighet till Blondin-Bella :-)".

Jag har ingenting mot Blondin-Bella. Jag har aldrig träffat henne, och vad jag vet har jag aldrig läst någonting hon har skrivit. Jag har vid något tillfälle sett henne på TV, när hon sitter i en TV-soffa, men jag kommer inte ihåg vad hon pratade om. Troligtvis pratade hon om kläder, men jag har ingen aning.......

Lars! Jag har precis ägnat förmiddagen åt intervallpasset 10*400+10*200. Jag var "kräktrött". Det var 27 grader varmt, soligt och fuktigt i luften. Jag hade flera gånger funderingar på att korta ner passet eller på att ge upp, men jag var stark mentalt, samlade ihop mig, och fortsatte kämpa. Låren var stumma och jag grimaserade. Jag brydde mig inte om hur jag såg ut. Mjölksyran stod mig upp över öronen. När jag satte mig ner droppade svetten från näsa, haka, öron och armbågar. Svetten skapade en liten pöl på marken. 400-ingarna snittade jag på ca 1:26 och 200-ingarna snittade jag på ca 41 sekunder. Totalt 6 kilometer i ca 3:30-fart, detta i värme och hög luftfuktighet.

Jag hoppades på att bloggen skulle inspirera till hård träning, men Lars, Blondin-Bella? Jag känner mig missförstådd, eller det kanske är jag som inte förstår. Med all vänlighet sträcker jag härmed ut en hand till dig, för att reda ut eventuella missförstånd. Blondin-Bella är säkert jättesnäll, men det känns lite fel, att min löparblogg jämförs med henne :-).

9 kommentarer:

Hempa sa...

Haha, att bli jämförd med blondinbella måste kännas stort... ;-)

Närå, skojar såklart. Tippar på att gode Lars är ironisk i sin kommentar till "lokal publicitet" och därav kändisjämförelsen med Blondinbella. På detta djärva tips förväntar jag mig 1:01 i odds :-)

Peter sa...

Lennart: Jag tror du skall slappna av och inte ta dig själv eller andra på för stort allvar. Lars kommentar var säkerligen skriven med en stor glimt i ögat den med.

Om man alltid tolkar andra välvilligt så orkar man lättare med ett liv på Internet, IMHO.
Jag tyckte det var kul med referatet från din blog i lokaltidningen.
Kämpa på och blogga vidare. Du inspirerar många.
/Peter

Lennart sa...

Hej hempa!
Visst var det roligt :-) och jag hoppas att ironin i mitt inlägg också framgår :-). 1:01 i odds är nog inte helt fel :-).

Det ska bli kul att se vad Lars svarar :-).

MVH

Hej Peter!
Visst ska man inte ta saker och ting här i livet på för stort allvar. Jag hoppas att alla förstår det...

idag var jag var lite nervös innan jag tryckte på knappen "publicera inlägg" eftersom jag inte visste om ironin i mitt inlägg gick fram.

Det verkar dock som att det gjorde det. Tycker själv att det var kul med jämförelsen med Blondin-Bella :-).....

Sköt om dig :-).

MVH

Lars sa...

Hej på dig!

När jag läste ditt inlägg insåg att jag faktiskt inte läst Blondinbellas blogg en enda gång. Jämförelsen byggde således på bristfälligt underlag. I akt och mening att rätta till detta surfade jag Bellas blogg och upptäckte till min förvåning att det finns två stora likheter mellan dig och BlondinBella.

1) Båda bloggar
2) Båda äger en cykel

Där upphör nog likheterna... I stand corrected :-)

Lars sa...

På tal om lokal publicitet. Kolla in artikeln om Uppsala University Roadrunners i Uppsala universitets personaltidning (går ut i ca 5000 ex).

http://viewer.zmags.com/publication/c53bc6eb#/c53bc6eb/12

Lennart sa...

Hej Lars*2!
jag tyckte det här var lite roligt. Hoppas att du inte tog illa upp på något vis utan såg det roliga i det.

Kul att du också fick lite publicitet i tidningen. Det är lite speciellt :-). Hoppas att ni fick positiv respons på artikeln med ökat antal medlemmar som följd.

MVH

Lars sa...

Jo, visst fick vi respons. En hel del nya "medlemmar" som kommer att hänga på Lidnö. Roligt.

Det har också trillat in tre riktigt sura mail. Riktigt sura mail. Vad har vi för rätt att kalla oss Uppsala University Roadrunner, undrar de. Har rektor gett sitt godkännande? Ibland blir man trött.

Jag tycker att BlondinBella-dialogen var kul.

Lennart sa...

Hej Lars!
Ja, det går inte att bry sig om alla som blir sura. Vissa blir sura för småsaker. De kanske borde motionera istället :-).

Vi ses!

Ingmarie sa...

haha! Det där blev ett riktigt roligt "missförstånd". :-)