söndag 31 juli 2011

Massage

Mina vader är i behov av massage. De senaste dagarna har jag känt att musklerna i vaderna drar ihop sig. Det gör också lite ont, känns nästan som en svag ihållande kramp. Det var dock inte värre än att jag kunde genomföra gårdagens intervallpass.

Mina vader får massage varje gång tillfälle bjuds. När jag tittar på TV masserar jag vaderna. Igår när vi åt middag, tillsammans med ett par grannar, masserade jag vaderna lite diskret under bordet. Idag, när jag hälsade på min bror, masserade jag vaderna när vi satt och pratade över en kopp kaffe.

Hoppas att det går över snart. Jag vilade dock från löpningen idag, och imorgon planerar jag att träna cykling. Vi får hoppas att det hjälper, för om jag är hemma på fredag, vill jag slå personligt rekord över 5 kilometer på Enhörna Challenge.

6 kommentarer:

Tomas sa...

Önskar dig ett stort lycka till på Enhörna Challenge :)

Johan Renström sa...

Lycka till på fredag då:)

Lennart sa...

Hej Tomas och Johan!
Tack för lyckoönsknigarna! Det är inte säkert att jag är hemma på fredag, men är jag hemma så springer jag :-).

MVH

anneliten sa...

Jag har en delfin (http://ergorupp.se/myflipper.php) - funkar på vader också.

Lars sa...

TNS-plattor borde fungera bra. Då kan man ju dessutom göra något annat under tiden plattorna "gör jobbet".

Lennart sa...

Hej Anneliten!
Tack för tipset. Ska titta lite på det.

MVH

Hej Lars!
TNS kanske också kan vara något. Någonting måste jag hitta på....

MVH