måndag 1 augusti 2011

Brickpass

Brickpass har jag hört mycket om. Det sägs att Brickpass är tunga och jobbiga. Det sägs att Brickpass är tuffa pass. Idag cyklade jag 4.5 mil, för att sedan direkt gå ut och springa ett par kilometer. Idag gjorde jag alltså ett Brickpass. Idag har jag tappat respekten för Brickpass.

Innan jag gav mig ut på cyklingen hade jag stor respekt för Brickpass. Jag höll medvetet igen lite för att inte ta ut mig för mycket. De 4.5 milen jag cyklade, snittade jag på ca 29 km/timme. Väl hemma igen bytte jag snabbt om, dvs jag bytte skor och tog av mig hjälmen, vilket inte tog mer än 58 sekunder.

Jag var inte så farligt trött när jag började springa. Jag kan hålla med om att löpningen till en början kändes lite konstig, men så farligt var det inte. Nu hade jag bara planerat att springa 2 kilometer vilket jag också gjorde. Snittfarten på dessa två kilometerna blev 4:50 min/km, och när jag var klar kändes det som att jag skulle klara av att hålla det tempot ytterligare ett tag till. Farligare än så var det inte. Vaden känns fortfarande stel och det var därför jag inte sprang längre, men nästa gång..... Då blir det säkert 5 kilometer löpning.

Funderar dock på hur simningen påverkar. Efter 1.5 kilometer simning kanske det är helt annorlunda att cykla 4 mil och springa 10 kilometer. För optimistisk inför Stockholm Triathlon ska jag nog inte vara, för då brukar det bli pannkaka av alltihopa.

4 kommentarer:

Lars sa...

Triathlon är för mig helt okänd terräng, så goda kan jag inte ge. Men jag kommer hålla tummarna när det är dags.

Ingmarie sa...

Jag bor just nu hos en super-triatlet.:-) Om du vill göra det lite jobbigare så träna just det momentet flera gånger efter varandra.
Trist med dina vader. Äter du magnesium just nu? Kanske dax att boka tid hos Daniel?

Lennart sa...

Tack Lars!
Tar Triathlonet mest som en träning som jag, utifrån mina förutsättningar, vill prestera så bra jag kan på :-).

Jag tycker det ska bli kul och cyklingen går på en mycket inspirerande bana genom centrala Stockholm :-).

Hej Ingmarie!
Det låter tufft. Det kanske jag ska prova :-).

Jag slarvade med magnesium när jag fick problemen, men nu äter jag igen.....

Det känns inte som att något är sönder utan mer som lite kramp. Ett besök hos Daniel skulle nog vara bra.

MVH

Ingmarie sa...

Ja boka tid omedelbums!