söndag 28 augusti 2011

Det bränner i låren

Efter torsdagens intervallpass "brände" det i låren. Det är en ganska skön känsla. Jag tror att kroppen återhämtar sig då. Det borde vara blodflödet till musklerna som är stort, och det är det som skapar den där brännande känslan.

Det brände fortfarande lite i låren i fredags. På lördag förmiddag kändes det bra, men i lördags kväll, efter Bellmanstafetten, brände det återigen i låren. När jag vaknade i morse brände det fortfarande lite, för att på eftermiddagen återigen kännas bra. Nu på kvällen bestämde jag mig för att öka blodflödet i musklerna så jag sprang en kort återhämtningsjogg över 5 km i 5:04-fart med en efterföljande stretching. Jag tror att kroppen behövde det.

Imorgon hoppas jag att benen känns bra igen, för då planerar jag ett längre distanspass över ca 20 kilometer i distansfart, dvs 4:40-4:50 min/km.

5 kommentarer:

Mathias sa...

Aha nr 2. Börjar nu inse att du siktar på att göra verklighet av namnet på din blog. Mer fokuserad satsning där du tar bort halvmarathon. Verkar behöva lite vila i benen, sen får du köra några fler intervallen sub 4 innan det är dags för Kista.

Lennart sa...

Jag ska på en tränarutbildning samma dag som Stockholm Halvmarathon och Bålsta Halvmarathon går så jag kan inte springa dessa lopp.

Visst är det som du säger. De kommande månaderna blir fokus på fart för att klara sub 40. Det känns som att det är dags nu :-).

MVH

Mathias sa...

Ja, det är det!

Morgan sa...

Du förtjänar sub 40.

Lennart sa...

Mathias och Morgan - Härligt att vi har samma syn :-).