lördag 13 augusti 2011

Ett av de bästa passen jag kört

- Tokspring inte de sista intervallerna nu! Det är Ingmarie som säger så precis efter att vi har avslutat tio stycken 400-ingar på tiderna 1:27, 1:24, 1:25, 1:25, 1:24, 1:25, 1:25, 1:24, 1:24, 1:25. Själv står jag och flåsar och får inte många ord ur min mun, men jag tänker. Jag tänker att det var läge sen jag sprang en så här jämn serie, och nu vill jag hålla ihop det här på de två sista intervallerna.

Vi befinner oss på Kärrtorps IP tillsammans med Madde och Anders. Jag, Ingmarie och Madde kör 400-ingar och Anders kör en variant av 200-ingar. Dom står också och flåsar och säger inte heller så mycket. Vad de tänker vet jag inte. Ingen av oss känner för att prata i det här läget, nu gäller det bara att andas så mycket det går innan det är dax att dra igång den elfte intervallen. 1 minut vila går fort, och innan jag vet ordet av radar vi upp oss på startlinjen. Jag kommer inte ihåg vem som tog täten och höll tempo på den elfte intervallen, men jag lyckades avsluta den på 1:24.

På sista intervallen var det jag som skulle hålla tempo. Jag sprang så bra jag kunde, och när jag stängde av klockan visade den på 1:25. Ingmarie, Madde och Anders kom i mål strax efter. Jag sjönk ihop på gräsmattan, andades och tänkte "Det här var ett av de bästa passen jag kört"! Helt perfekt disponerat, härligt sällskap och bara 14 timmar sedan jag körde ett brickpass på 4.5 mil cykel (28.5 km/timme) och 5 kilometer löpning i 4:24-fart.

10 kommentarer:

Ellinors dröm sa...

Underbart!

mad sa...

Tack för gott sällskap! Håller med om att det blev ett bra pass.
/Madeleine

Morgan sa...

Jag glömde helt bort att gå dit och heja. Kanske var jag upptagen mentalt med att ladda inför Midnattsloppet. Hoppas att du kommer till Kärrtorp snart igen, Lennart!

Ingmarie sa...

Tusen tack för trevligt sällskap och draghjälp! Jag SA ju att det är trevligt på Kärrtorps IP. :-)

Lennart sa...

Tack Ellinor!

MVH

Hej Madde och tack detsamma!
Jag tycker du var stark!

MVH

Hej Morgan!
Ja, synd att du inte var där men vi får ta det nästa gång :-).

Lycka till på midnattsoppet, hmm, du borde nog vara i må¨l nu....

MVH

Hej Ingmarie!
Tack detsamma. du drig minsann också ett antal intervaller och visst var det trevligt på Kärrtorp.

MVH

Anders sa...

Kul att träffas och tack för draghjälpen.

Anonym sa...

Underbar läsning! Man läser med ett stort leende hela tiden!

Morgan sa...

Ja, då var jag mittemellan målgång och öl, men tack för att du tänkte på mig!

Lennart sa...

Hej Anders!
Tack! Det var faktiskt så att du ofta låg utanför mig i andra kurvan och sista rakan innan mål, och det fick mig att trycka på lite extra :-).

Tack för det :-).

MVH

Hej Tröttibenen!
Kul att jag kunde förmedla en bra bild av hur bra det var :-).

Kommer du till Stockholm någon dag så tar vi ett pass :-).

MVH

Hej Morgan!
Den ölen måste ha suttit fint :-).

MVH

Anonym sa...

Rikitgt bra kört! inte alltid man kan köra i så jämnt och fint tempo...