onsdag 3 augusti 2011

Triathlonträning

Vaden känns lite bättre, men jag har fortfarande ont, och jag tror att jag har svårt att hinna hem till Enhörna Challenge på fredag. Måste förmodligen ställa in den tävlingen. Det känns trist.

På grund av att vaden känns lite ansträngd tänkte jag bara springa en lätt jogg idag, men jag tänkte om. En lätt jogg kändes lite mesigt. Varför ska jag springa en lätt jogg när jag lika gärna kan köra ett brickpass. Löpningen på ett brickpass går ändå inte så fort.

Det blev ett brickpss. Det blev 4.5 mil cykling direkt följt av 5 kilometer löpning. De sista två milen på cyklingen hade jag motvind. Rakt in i vinden cyklade jag, och jag fick kämpa lite för att hålla hastigheten över 25 km/timme. Snittfarten blev till slut 27.6 km/timme. Den efterföljande löpningen gick lite bättre. Det blev 5 km på en snittfart av 4.35 min/km och jag hade kunnat fortsätta, men jag ville inte överbelasta vaden. Hela brickpasset tog ändå två timmar och jag tänkte att det får räcka.

Igår tränade jag simning också. Det blev 1500 meter crawl. Det går inte fort när jag crawlar, men inför Stockholm Triathlon ville jag känna att jag orkar crawla 1500 meter, och det gjorde jag igår. Tiden på 1500 meter crawl blev ca 35 min och det kanske inte är så fort, men simningen är min svagaste sida.

3 kommentarer:

Lars sa...

Bra att du inte körde på för hårt mrd löpningen. Min erfarenhet är att skador alltid kommer efter pass där man känt på sig att man borde tagit det lite lugnare.

Är grymt imponerad av din triathlon-satsning. Just simningen skulle vara min svaga punk. Som sagt, jag håller tummarna när det är dags.

Lars sa...

Hallå! Vad händer?

Lennart sa...

Hej Lars!
Det är lite mycket nu med ett par resor och lite annat så jag tar det lugnt med bloggen.

Håller helt med dig om att skador ofta kommer efter pass som man borde ha tagit det lugnt på. Till exempel efter ett distanspass som "råkar bli" ett snabbdistanspass dagen efter en intervallträning :-).

Återkommer när det blir lite lugnare.

MVH