onsdag 10 augusti 2011

Våtdräkt

Jag köpte en våtdräkt per telefon idag. Det kändes lite konstigt att köpa en våtdräkt per telefon, men jag uppgav mina mått (längd, vikt och gren) så det blir nog bra. Jag får också lämna tillbaka våtdräkten om den inte passar. Det blev en Sailfish Vibrant med rabbaterat pris. Leveransen ska ske på måndag och då ska den invigas vid en motionsgård i Täby som heter Skavlöten. Det ser jag fram mot.

Köpet inspirerade mig så mycket så jag var tvungen att ringa och störa Robert lite på hans arbete och prata Triathlon. Vi pratade igenom tider och hastigheter på de olika momenten. På Stockholm Triatholon startar vi tydligen samtidigt också, dvs 09.20. Det är flera starttider i motionsklassen eftersom det är så många anmälda. Jag börjar tycka att Stockholm Triathlon ska bli riktigt kul och ser verkligen fram mot tävlingen.

Eftersom det regnade och åskade så mycket idag ställde jag in det planerade brickpasset. Jag tränade simning istället. Det blev 1500 meter crawl på ca 37 minuter.

Vaden känns också hyffsat bra efter gårdagens progressiva löpning. Jag avslutade ändå gårdagens löpning med två kilometer i 4:05-fart, och om något verkligen var fel i vaden så borde jag ha märkt det idag.

2 kommentarer:

Lars sa...

Vaden verkar stabil. Det borde gå bra.

Lennart sa...

Hej Lars!
Ja, även fast det känns så är nog vaden OK.

Jag har en ny teori om att det är cyklingen och brickpassen som har gjort att jag belastar vaden lite annorlunda och att det är därför jag har ont. Vet inte, men förhoppningsvis försvinner det av sig själv.

MVH