onsdag 31 augusti 2011

Fartträning

Efter Stockholm Triathlon har jag börjat fokusera träningen på att klara sub 40 på milen. Förra veckan sprang jag två pass i hög fart, 4*1500 meter och Bellmanstaffeten. Fartträningen kommer att fortsätta den här veckan, men efter Bellmanstaffeten i helgen kände jag också att jag låg lite efter med distanspassen. Träningen måste varieras så därför sprang jag 19.7 kilometer i 4:46-fart i måndags, och idag sprang jag 12 kilometer i 4:26-fart. Jag hade en bra känsla på båda passen.

Imorgon ska jag försöka genomföra ett intervallpass på 12*400 meter i 3:30-fart vilket jag förhoppningsvis följer upp med ytterligare ett intervallpass på lördag eller söndag. Troligtvis blir det långa intervaller på 4*2000 meter eller 3*3200 meter i 3:59-fart. Det ska bli kul att se om jag orkar det med fräscha ben.

2 kommentarer:

Hempa sa...

Låter som en riktigt bra plan. Får du ihop veckan med dessa pass är det en grymt bra vecka. Planerar du att köra nåt pass med tuff snabbdistans på 6-8K i strax över racepace? Tycker själv de passen är snuskigt jobbiga men också ett nyckelpass för mig.

Lennart sa...

Hempa - Det skulle vara bra med ett snabbdistanspass som du föreslår men jag hinner inte med det innan Kistaloppet. Sista veckan vill jag ta det lite lugnare och ladda upp ordentligt. Efter Kistaloppet blir det säkert av....

MVH