tisdag 23 augusti 2011

Nä, nu går jag ut och tränar!

- Nä, nu går jag ut och tränar, säger jag till min fru när jag kommer in i vardagsrummet.
- Va, nu?!, säger min fru, och låter väldigt överraskad.

Här kan man tro att jag har glömt bort något, och att samtalet är början på en diskussion mellan mig och min fru, men så är det inte. Bakgrunden är att det är måndag kväll, och klockan är 23.09. Det betyder att jag egentligen tänkte säga - Nä, nu går jag och lägger mig, men av någon anledning råkade jag säga fel. Varför jag sa - Nä, nu går jag ut och tränar, vet jag inte, men vi brast ut i skratt båda två. Det kanske var lite typiskt mig.

Idag (tisdag) gick jag dock ut och träna lite. Det blev en lugn löpning över 12 kilometer i 5:06-fart. Jag känner mig dock lite osäker på hur länge jag behöver träna lugnt efter AXA Stockholm Triathlon. Hur mycket slet det på kroppen? Hur länge behöver kroppen återhämta sig? När kan jag träna intervaller igen? Jag ska söka ett svar på dessa frågor. Dock är min förhoppning att återhämtningen går ganska fort, och att jag kan börja fokusera på Kistaloppet redan om några dagar.

4 kommentarer:

Mathias sa...

Träna nu?!
Är det så att du tänker för mycket på träning nu:-)

Hempa sa...

Hahaha, snacka om att vi lite skadade... Går ju inte att skylla på arbetsskada heller..

Dra på med träningen! Fullt ös mot sub40! :-)

Staffan sa...

Roligt :-)

Kommer du även springa Stockholm halvmarathon?

Lennart sa...

Hej Mathias!
Ja, jag kanske gör det :-).

MVH

Hej Hempa!
Skönt att ajg inte är ensammen :-). Ska försöka ta sub 40 snart. Igår dök det upp lite saker så jag ska anmäla mig till Hässelbyloppet nu.

MVH

Hej Staffan!
Visst var det kul :-).

Det blir inget Stockholm Halvmarathon för mig (inte heller Bålstaloppet som jag tänkte springa) för jag är upptagen de dagarna. Jag får anmäla mig till Hässelbyloppet istället, och det gör faktiskt inte så mycket :-).

MVH