måndag 15 augusti 2011

Återhämtning

Tänkte simma idag med min nya våtdräkt. Problemet är bara att våtdräkten inte kom idag. Förmodligen ligger våtdräkten i ICA-butiken där vi hämtar ut våra paket. Det är bara det att avin som behövs för att hämta ut paket, och som skickas hem till oss, tar en dag extra.

Ute regnar det lite. Tänkte att jag skulle cykla istället för att simma. Vill inte cykla i regnet. Återstår bara löpning. Har lite träningsvärk i benen sen i lördags. Benen skulle nog må bra av en vilodag. Nu när det är som det är har jag bestämt mig för att ta en dag med helvila.

Igår sprang jag en återhämtningsjogg över 5 km i 4:53-fart. Kanske lite fort för att vara återhämtning, men det gick ganska lätt.

4 kommentarer:

Mathias sa...

Man får ha tålamod när man köper via nätet. Men som du skriver är det mest ologiska att man måste vänta på avin när nu varan man köpt ligger där på ICA.

Hempa sa...

Kul det här med din satsning på triathlon, ska bli intressant att se hur rullar på till tävlingen och under själva racet. Du har liksom allt under kontroll, behärskar alla grenarna.

Hur går tankarna från september och framåt?

Lennart sa...

Hej Mathias!
Ja, men idag hämtade jag våtdräkten. Jag povade den i vardagsrummet och jag hoppas att det blir bra. Imorgon kommer jag att testsimma på Skavlöten :-).

MVH

Hej Hempa!
Jag har ganska bra koll på vad jag klarar men jag kommer inte vara sådär jättebra utan det här är mer av en test. Jag har faktiskt inte hunnit förbereda mig så mycket....

Från september och framåt kommer jag att satsa på löpning. Snabbhetsträning inör Kistaloppet och Bålsta halvmarathon samt ev Hässelbyloppet (måste anmäla mig) för att persa på milen. Ska bli intressant och se vilken tid jag kan göra. 41:06 gjorde jag på Arenamilen i maj och det hoppas jag på att slå...

I mitten på oktober kommer jag att börja träna lite mer långpass inför London marathon för där vill jag göra 3:10.

MVH

Hempa sa...

Kul att du också ska springa Kista och Hässelby! Låter som du har en lång plan mot London, ger goda möjligheter att träna klokt och långsiktigt för att kunna klara ditt mål.