onsdag 17 augusti 2011

Simma i våtdräkt

Jag simmade i min nya våtdräkt idag. Dagen har varit mycket händelserik och jag hoppade i vattnet så sent som vid 21-tiden, och då hade det börjat bli mörkt. Det betyder att passet blev mycket kort. Det blev nog inte mer än ca 200 meter simning. Dock kändes det mycket bra.

Imorgon hoppas jag på att komma iväg på en längre tur för att prova våtdräkten ordentligt. Det skulle vara skönt med ca 30 minuter kontinuerlig crawl eftersom det känns lite annorlunda att simma med våtdräkt än utan våtdräkt. Med våtdräkt flöt jag fram bättre i vattnet, men jag kände mig inte lika fri och rörlig som utan våtdräkt.

Igår sprang jag också ett längre distanspass på 19.7 kilometer i 4:59-fart. Inga konstigheter alls utan jag sprang i ett behagligt tempo genom hela passet. Det var ett tag sen jag sprang ett längre distanspass så det var väldigt skönt att få genomföra det här passet.

4 kommentarer:

Ingmarie sa...

kan tänka mig att det tar några gånger innan man vant sig men jag är övertygad om att det kommer att gå finfint i helgen! Nr startar du?

Mathias sa...

Lycka till i helgen Lennart.

Lennart sa...

Hej Ingmarie!
Tack för de värmande orden. Jag tror att du har helt rätt och jag startar 09.20 med startnummer 1442.

MVH

Hej Mathias!
Tack! Det kommer nog gå bra. Det är lite mer avslappnat nu än vad det brukar vara på löptävlingar :-). Det finns inga krav :-).

MVH

Ingmarie sa...

Då hinner jag inte kolla.:-( Efter 2 jobbnätter behöver jag lite sovmorgon + att jag har en långpassdejt. :-) men jag håller tummar och tår förstås!