söndag 7 oktober 2012

Bekanta och "bekantas-bekanta"

Löparbomen i Sverige verkar inte vara värre än att löparkretsen ändå är ganska liten. När jag springer lopp kan jag till exempel känna igen flera namn i startlistan. Jag kan också känna igen många ansikten i startfältet. Några av namnen i startlistorna och ansiktena i startfälten har med tiden blivit mina bekanta, och som i sin tur också har bekanta.

När jag får nya bekanta får jag också nya "bekantas-bekanta", och om jag har tur kan både bekanta och "bekantas-bekanta" bli nya vänner och löparkompisar till mig.

Bild från Sthlm Halvmarathon
Bild från Marathon Photo
Idag sprang jag ett lugnt distanspass över 10 km i 5:36-fart med en "bekants-bekant", som jag träffade på Sthlm Halvmarathon. Kanske fick jag en ny löparkompis. Jag vet inte, men jag hoppas på det, och det finns stora möjligheter till det.

4 kommentarer:

Lennart sa...

Staffan - Min dator har betett sig lite konstigt och den hänger sig och jag får "diagnostisera anslutningsproblem" hela tiden bla, bla, så slutade det med att jag råkade ta bort din kommentar...

Jag hoppas dock att det inte var så farligt med knät. Jag vet inte, men vi få hoppas på det bästa.

Staffan sa...

Va', tar du bort mina kommentarer!!!! Skämtar bara...ibland beter sig blogger lite konstigt, ibland datorn.

anneliten sa...

Visst är det härligt att det finns bekanta man kan springa med med framför allt prata löpning med. De icke-invigda kan ju se lite besvärade ut när man maler på...

Lennart sa...

Staffan - Det var blogger också. Det hängde sig på något vis. Jag kom varken bakåt eller framåt... Vi hade problem med internet hela kvällen igår, men, men... Det fungerar normalt nu så nu går vi vidare :-).

Annelie - Ja, det är kul att höra andra berätta om sina upplevelser och de som inte gillar löpning tröttnar nog ganska fort :-).