lördag 29 januari 2011

Trist vecka

Som rubriken säger har jag haft en ganska trist vecka. I måndags blev jag magsjuk och det påverkade mig även under tisdagen och onsdagen. I onsdags kom jag dock ut på ett lätt träningspass som visade att kroppen kändes rätt OK. I torsdags genomförde jag ett pass backintervaller som gick bra men under nerjoggen kände jag något i vaden som kunde vara en bristning. I fredags kändes "bristningen" ganska bra och idag (lördag) kände jag inte av bristningen någonting.

Eftersom jag inte kände någonting i vaden och eftersom det "onda" gick över så fort trodde jag inte att det var en bristning utan någonting annat. Hur som helst gav jag mig idag ut på ett pass lugn löpning och vaden kändes helt OK men...... Efter ca 2 km så började det kännas i vaden igen! Exakt på samma ställe som i torsdags. Det här ledde till att jag tvärstannade och gick hem.

Hmm, då var det alltså en liten bristning i alla fall, de känns och beter sig så här, så det är bara att inrikta sig på alternativ träning i några dagar.

I såna här lägen är man lite ångerfull. Varför gick jag ut och sprang idag? Varför väntade jag inte till imorgon? Då hade det säkert gått bra!

4 kommentarer:

Ingmarie sa...

Fy vad tråkigt men klandra inte dig själv! Du kunde ju omöjligtvis veta! Går det inte över så ring Daniel! Hans nypor vet du ju hur de är. ;-)

Lennart sa...

Hej Ingmarie!
Ja, jag kanske måste ringa Daniel. Känns lite surt att jag missar helgens långpass bara..... Jag hade sett fram mot det.

MVH

Robban sa...

Lätt att vara efterklok... Vi får hoppas att det går över fort...

Lennart sa...

Hej Robert!
Visst är det lätt att vara efterklok. Oj vad jag hade gjort saker annorlunda om jag visste i förväg hur resultatet skulle bli......

MVH