tisdag 2 november 2010

Ibland är det svårt.......

........att göra som man säger :-)

Idag skulle det bli en lugn jogg på 5 km. OK, det blev 5 km och det blev ganska lugnt de första 2.5 km (4:54-fart) men sen blev det inte riktigt lika lugnt. De sista 2.5 km gick i 4:27-fart (mycket uppför också) och det är inte "lugnt tempo". Inte för mig i alla fall.

Rundan kändes skön och i morgon blir det 10 km distanslöpning lite snabbare än tävlingsfart på söndag.

Kul också att det blev så varierande tips i mitt förra inlägg angående strategi inför NYCM. Jag har tidigare lärt mig läxan och vet att jämn fart är bäst men ibland kanske man vill "chansa lite" som några var inne på. Uppriktigt sagt vet jag inte hur jag kommer att göra.

Troligtvis kommer jag att påverkas lite av den vanliga trängseln och förhoppningsvis hamnar jag på ca 4:50 fart första 5 km och beroende på hur det känns så hanterar jag resten av loppet därifrån.

Tack för alla synpunkter. Jag gillar era attityder :-)

4 kommentarer:

anneliten sa...

Åhhh... NY! Nästa år hoppas jag vara där!

Lars sa...

Nu är det galet spännande! Vi håller tummarna. Inga tjur-rusningar nu!

Lennart sa...

Hej Anneliten! Jag hoppas också att du är i New York nästa år. Skall bli spännande.....

Hej Lars! Tack för de orden :-). Nej, inga vansinniga tjurrusningar blir det. Kontrollerat skall det vara.

Ingmarie sa...

Och jag/vi gillar dig! Det kommer att bli hur bra som helst det här!