onsdag 24 november 2010

Distanslöpning 10.8 km i snömodd

Idag har det varit en sån där jobbig dag med tjänsteresa ner till Malmö och tillbaka. Det betyder att jag går upp tidigt på morgonen och kommer hem sent (var hemma ca 20.00). Eftersom vädret var som det var idag är jag ändå glad att jag kom hem med flyget från Malmö, flyget var bara en kvart försenat och de kunde ha varit mycket värre........ Måste säga att det var lite speciellt när planet skulle landa på Bromma. Det gungade fram och tillbaka, upp och ner, för att sedan landa med en rejäl duns.

Även fast vädret var som det var idag var jag riktigt sugen på att gå ut och träna. När jag kom hem bytter jag snabbt om till träningskläder och gav mig ut i ovädret. När jag var klar hade jag sprungit 10.8 km på tiden 52:59, vilket motsvarar ett tempo på 4:54 min/km. Snömodden gjorde det lite tyngre idag men jag tog inte ut mig på något sätt. När det blir lite bättre underlag skall jag försöka göra ett snabbare pass.

Inga kommentarer: