fredag 19 november 2010

Chicago Marathon, e-mail och naprapat

Jag har nu fått reda på att det inte är så svårt att komma med Chicago Marathon som jag trodde. Kort tror jag att följande gäller:
  • Man kan förmodligen börja anmäla sig i februari via internet
  • Det är inga kvaltider
  • Jag kommer att få ordna resan själv
Jag har registrerat mig på Chicago Marathons hemsida så att jag får mail om nyheter och när man kan börja anmäla sig. Jag gillar tanken på att springa Chicago Marathon och känner mig ganska säker på att anmäla mig till loppet. I ett tidigare inlägg (nedan) redovisade jag mina mål för 2011 och i detta inlägg lämnade jag öppet vilket Marathon jag hade som mål att springa utomlands hösten 2011. Målsättningen är nu att springa Chicago Marathon hösten 2011. Hoppas jag når dit också......

Vill också tacka Jonas för informationen om Chicago Marathon. Jonas har precis genomfört loppet och har en fin berättelse om loppet på sin blogg.

Besökte också min naprapat idag för ytterligare en behandling av mina vader. Behandlingen idag gick ut på att mjuka upp vaderna och jag fick triggerpunktmassage. Stelheten börjar släppa och jag skall höra av mig igen på måndag för att eventuellt boka en ny tid. Löpträning på måndag skulle dock gå bra.

Veckans träning har varit väldigt lugn med endast ett pass simning i tisdags och imorgon planerar jag att simma igen. Jag hoppas på att komma igång med löpningen nästa vecka för det här med Chicago Marathon gav lite inspiration. Det börjar bli svårt att inte träna löpning och jag hoppas allt fungerar och att jag kan anmäla mig och att jag kommer till start nästa höst.

Sist vill jag också berätta att jag har ordnat en e-mail adress, så om någon vill kontakta mig enskilt går det bra att göra det. E-mail adressen är passande nog milen-sub40@hotmail.se och återfinns till höger på bloggen.

Nu skall jag gå ut och stretcha vaderna........

4 kommentarer:

Ingmarie sa...

HUR kunde jag glömma Chicago????? (Tror jag tänkte du vill eh anågon närmre) Chicago är "min" mara för det var där jag så att säga "slog igenom". :-) Så nu vet du vad som händer. det är en kanonmara! Nu blir jag med sugen....

Lennart sa...

Ingmarie: Oj, då. Nu blev jag ännu mer inspirerad! Nu måste jag bara få ordning på anmälan och resan! Har hört att det är i februari anmälan öppnar så det är några månader kvar.

Vad roligt att det var där du "slog igenom". Det känns bara bättre och bättre det här :-).

R sa...

Kul med Chicago... Själv lutar det åt Berlin eller Frankfurt nästa höst.... Men först är det Sthlm som gäller... Har kommit igång så smått igen med några distanspass... kör lite lätt en vecka till men sen så... //Robban

Lennart sa...

Hej R! Jag kommer ihåg att du nämnde Berlin men Frankfurt var nytt. Men som du sa, först Stockholm. Skall bli kul att se hur du gör!

Jag hoppas också att komma igång lite smått med löpningen nästa vecka och köra en tyngre vecka efter det.

Vi ses // Lennart