fredag 12 november 2010

Återhämtningsjogg

Kom precis hem från en tvådagarskurs och igår blev det en lugn Återhämtningsjogg längs vattnet ute på Lidingö. Det var kallt och ruggit men riktigt skönt att få springa lite igen. Rundan blev 5 km på 25:50, 5:10 min/km.

I början av gårdagens pass kändes det stelt och konstigt men efter 10-15 min kändes det riktigt bra. Jag har verkligen förstått och tagit till mig det här med återhämtningsjoggar nu. Efter långa och utmattande pass är det verkligen skönt att få ge sig ut på ett kort och lugnt pass. Benen och övriga delar av kroppen känns mycket bättre efter dessa pass. Synd bara att det tog 3 dagar efter NYCM innan jag kom ut och genomförde passet men, det finns skäl till det också.........

På söndag skall jag ut igen på ett lite längre men fortfarande lugnt pass. Kanske åker till Brottby och provar deras spår, hmm, jag får se.

3 kommentarer:

Ingmarie sa...

Klokt att ta det lugnt!Ingen anledning att stressa nu, eller hur?Ska du vila är detta ett perfekt tillfälle!pressa inte kroppen. Gör hellre för lite än för mycket. :-)Önskar dig en härlig helg!

Unknown sa...

Härligt Lennart att du kom ut och jag tror att 3 dagars vila var det kroppen behövde. Men jag vet hur du känner jag har nämligen vunnit SM i otålighet år efter år =/ Men jag jobbar på det och Ingmarie håller efter mig på bästa tänkbara sätt.

Trevlig helg
Peace Love och Löparskor!

Lennart sa...

Tack Ingmarie! Det blir ett par lugna veckor nu.

Hej Jesper! Jag placerar mig nog ganska bra på SM i otålighet jag med :-).