söndag 28 november 2010

Simning, Nyårsloppet och Glöggfika

Idag kom jag iväg på min simträning. Det blev till slut 4 * 500 meter crawl och jag vilade som vanligt 3-5 minuter mellan varje 500:ing. Det här var den sista alternativa träningen och imorgon skall jag ut och träna löpning!!! Härligt, det ser jag verkligen fram mot. Jag går och funderar på upplägget den närmaste månaden och hur jag skall komma i form till Nyårsloppet som går här i Vallentuna på Nyårsafton. Mmm, det får jag återkomma till. Är det någon annan som planerar att komma hit och springa Nyårsloppet?

För övrigt tycker jag att den här tiden på året är rätt härlig. Igår plockade vi fram adventljusstakarna och idag är vi bjudna på Glöggfika.

Glöggfika
Jag köpte också den första julklappen idag. Det känns verkligen att Julen börjar närma sig.

2 kommentarer:

hempa10 sa...

Nyårsloppet = 10K?
Nja, det är lite väl långt till Vallentuna och jag är långt ifrån i toppform.

Läste om din julklappsönskning och skrattade gott. Du är onekligen en sann löpare. Ett maxpulstest... :-)

Lennart sa...

Hej!
Japp, 10K är det.

Jag är också långt ifrån toppform på 10K men jag behöver en värdemätare att gå på. Sist jag sprang fort var den 1:a juli så jag måste ha något att utgå från :-).

Julklappen kanske inte är det vanligaste men jag skulle bli glad om jag fick en sån test :-)