onsdag 14 augusti 2013

Testpass och testlopp

Innan ett testlopp vill jag gärna springa ett testpass, till exempel ett intervallpass. Ett testpass som visar hur fort jag kan testa att springa ett testlopp. Några testpass inför dagens testlopp hade jag dock inte sprungit.

Dagens testlopp var Enhörna Challenge, 10 000 meter på bana, och sluttiden blev 41:34. Ja, sluttiden blev 41:34, och det är jag så klart inte nöjd med, men det har sina orsaker.

En av orsakerna är bla, bla, bla..... Nä, jag förklarar ingenting. Jag behöver inte det, för jag definieras inte av min miltid. Jag är inte min miltid.

Dagens lopp blev ett bra testlopp, därtill ett bra testpass, därtill ett bra träningpass, därtill en bra träningstävling. Dagens pass blev ett kanonpass. Tack Enhörna och Hasse för att ni anordnade det så fint.

5 kommentarer:

Linus N sa...

Bra kört! Du har just kommit igång och det går snart mycket snabbare. Har du tänkt köra lika många tävlingar denna höst som förra året?

Lennart sa...

Anonym - Tack! Kanske ska döpa ett blogginlägg till "hehe" :-).

Linus - Tack! Precis, snart kommer det gå mycket forare :-). Bara jag kommer igång!

Mellan km 4-8 hade jag varvtider på 1:43-1:44 vilket är ca 10 sek långsammare än vad jag hade på Arenamilen i maj. Med träningstunga ben gick det inte fortare :-).

Håkan sa...

Inte så illa ändå! Långt uppehåll pga vissa orsaker följt av hård uppträning då har man inte fjäderlätta ben som lyfter fram en utan man får kämpa! Och du tog dig runt trots negativa tankegångar så om inte annat byggde du vad en bloggerska benämner "pannben" som kan vara bra att ha vid tävlingar längre fram

Mariannne sa...

Hej Lennart
Nej, du är inte din miltid - även om din miltid är jättefin, direkt efter ett uppehåll!
Igentligen berättar din miltid, att det står rätt bra till med konditionen ! ;-)
Ibland är det väldigt bra, att skörda ett "dålig" resultat. Då krymper de stora förväntnigarna, och nästa gång ställar man sig "befriad" på startlinien.
Och plötsligt blir prestationer möjligt, som du inte trodde, att du någong gång skulle prestera ;-)
Just detta har jag upplevt detta år. I februari hade jag sprungit milen 4:10 minuter (!) långsamare, än vad min PB är - men bara tre veckor senare, lyckades jag förbättra min PB på backiga 15 km (Kerzerslauf) med mer än en minut, även om testloppet fyra dagar innan hade varit jättedålig och jag hade trodd, att det inte var den bästa idén, att delta i det krävande loppet.
Så kan det gå - och jag önskar dig, att du får uppleva detsamma - SNART ;-)
Hälsningar från Schweiz
Marianne

Lennart sa...

Håkan - Tack! Jag hoppas du har rätt :-). Det var tungt igår.... ;-). Jag kommer igen :-9.

Marianne - Tack för de vänliga orden! Jag tror precis som du att det kanske var bra. Nu måste jag ta tag i det ordentligt :-).

Vilken härlig framgångshistoria du berättade. Kul! Jag ska tänka på den framöver :-)!