tisdag 6 augusti 2013

Tänka blogginlägg

När jag kommer hem från ett träningspass har jag oftast ett blogginlägg klart. Blogginlägget finns inte nedskrivet, men i huvudet är det klart, och då brukar det gå ganska fort att skriva.

Under sommaruppehållet har jag slutat tänka blogginlägg. Efter dagens 14 km terränglöpning i 5:06-fart hade jag inget blogginlägg klart. Jag hade idéer till blogginlägg, men ingenting genomarbetat, ingenting klart.

Utöver att komma igång med löpningen måste jag också komma igång med att tänka blogginlägg. Det är inte så svårt. Jag har mina knep.

4 kommentarer:

anneliten sa...

Inga måsten, bara blogg-lust. Jag har tappat min.

Lennart sa...

Anneli - Jag håller med. Inga måsten. Jag har märkt att min blogglust är starkt kopplad till om jag tränar eller inte.

Annars så är du snart tillbaka i löparspåret igen. Snart så. Du har gått igenom så mycket, och snart är du tillbaka.

Andreas Åkesson sa...

Jag har ibland ångest över att skriva blogginlägg, då jag känner att jag måste skriva. Men när man väl sätter sig ner och låter "alla känslorna" komma på en och samma gång, så funkar det! (:

Lennart sa...

Andreas - Ja, ibland är det svårt :-). Jag tycker dock det är bättre att inte skriva något alls, än att skriva ett inlägg bara för att man känner att man måste :-).