måndag 19 september 2011

Tittar på regnet......

Jag sitter och tittar ut genom fönstret samtidigt som regnet faller ner på altanen. Jag höjer blicken och ser när vinden tar tag i skyddsnätet på studsmattan och tilltar i styrka. På studsmattan ligger en boll som blåser över till motstående sida för att sedan rullar tillbaka när vinden avtar.

Det är vilodag idag. Senaste veckan har jag tränat riktigt hårt. Benen är trötta och i musklerna drar det lite överallt. Jag sitter här med trötta ben som inte vill ta mig någonstans, och jag känner mig lite som en äldre pensionär som sitter och tittar på regnet.

Jag funderar på att jag inte har några planer för helgen. Helgen är som ett blankt papper. Jag kanske skulle fylla på det blanka pappret med lite aktiviteter. Kanske ska plocka in studsmattan. Kanske ska åka och heja på alla som springer Lidingöloppet. Kanske ska rensa lite i trädgården och ta in utemöblerna, det är dags för det nu. Ett intervallpass borde jag också kunna genomföra. Ett pass på 10*400+10*200 kanske blir bra.

Regnet tilltar i styrka och jag sitter fortfarande med trötta ben och tittar på regnet. Jag andas lugnt genom näsan ungefär som Leif GW Persson brukar göra. Leif GW Persson brukar nog sitta och titta på regnet, men där slutar nog likheterna med mig.

Leif GW Person har nog aldrig funderat på att genomföra ett intervallpass på 10*400+10*200. Den tanken har nog Leif GW Persson aldrig tänkt. Tänker att om Erik Hörstadius kan skriva i Runners World så borde Leif GW Persson också kunna göra det. Det är samma människor som dyker upp överallt. Nä, Leif GW Persson i Runners World var nog ingen bra tanke....

Nu är dags att sluta sitta här, och göra någonting vettigt istället. Dock är det ganska skönt att sitta här, titta på regnet och fundera. Dessa stunder behövs också.

2 kommentarer:

Henrik sa...

Hehe, Leif GW var intervjuvad i RW för några år sedan om jag minns rätt. Han hade gått ner en massa kilon och sprang en del.

Lennart sa...

Henrik - Ha, ha, ja se där.... Jag som trodde att jag hade hittat på något heltokigt :-).