torsdag 15 september 2011

Ingen kris i min löpning

När jag läser tidningen eller tittar på nyheterna förstår jag att det i samhället finns kriser på alla plan. Det är kris i skolan, kris på dagis, kris i sjukvården, socialdemokratin befinner sig i kris, centerpartiet befinner sig i kris, regeringskris, kris i kungahuset, finanskris, miljökris, svältkris, kris på SAAB, amerikansk kris, libysk kris, personlig kris, familjekris, livskris, kris i Idoljuryn, kris som följd av orkan, kris som följd av jordbävning, kris som följd av bristande underhåll av SJ-tåg, kris i Svenska kyrkan, kris i Svenska fotbollslandslaget, kris i olika klubblag.....

Finns det en företeelse kan man i allmänhet koppla en kris till den. Det verkar som att den första krisen upplevs i samband med födseln, och eskalerar därefter. Först kallas den trotsålder, men längre fram förändras benämningen.

En av de få företeelser där krisen verkar lysa med sin frånvaro är i min löpning. Dagens distanspass flöt på alldeles utmärkt, trots att det var kallt, blåsigt, och att det började regna efter halva passet. Totalt blev det 19.7 kilometer i 5:02-fart.

2 kommentarer:

Erik sa...

Konge, Sheriff, Wunderbar.
Visst är det härligt. Körde själv snabbdistans igår och ska springa 16 platta km imorrn. Heja oss!

Lennart sa...

Erik - Bra skrivet :-). Heja oss! Det blir alltså ingen halvmara för dig på lördag?

Kul att man kunde skymta mig i bakgrunden i ditt klipp från Kistaloppet :-). Du hade bra fart där också...