söndag 11 september 2011

Brottbyrundan

Idag gick den 41:a Brottbyrundan av stapeln. Brottbyrundan är en mindre tävling i terränglöpning här i Vallentuna (eller rättare sagt i Brottby) där alla kan delta, gammal som ung. Den yngsta klassen var barn födda 2005-2011. Inte för att jag tror att barn födda 2011 springer, men jag ville bara visa bredden på loppet. Någon maxålder fanns så klart inte, och längden på loppen var från 800 meter för de yngsta och upp till 20-kilometer för de som ville springa lite längre. Många deltagare tog 20-kilometersloppet som en genomkörare inför Lidingöloppet om två veckor.

Nej, jag sprang så klart inte Brottbyrundan idag eftersom jag sprang Kistaloppet igår. Jag var där och hejade på alla andra (grannar, barn och andra som jag känner). Det var en härlig atmosfär och vi hade en väldig tur med vädret.

För att få iväg alla löpare i de olika klasserna small startskotten var tionde minut. Samtidigt som startskotten small för de olika klasserna var det målgång för andra löpare som var klara med sitt lopp. Ett tag var det lite svårt att hålla reda på vilka som startade, vem som hade sprungit imål, eller vilka som varvade på 20-kilometersdistansen. En härlig löparfest var det i alla fall, och alla var nöjda och glada.

Det var också kul att träffa Magdalena (Pladuska) som var där med sin man Jörgen (Piratfarsan). Vem vet, nästa år kanske de hinner med att ordna Kårstajoggen igen......

Inga kommentarer: