lördag 24 september 2011

400-ingar som knäckte mig

Den här veckan har mest bestått av lugn träning, men idag kände jag att jag skulle belasta lite mer så jag bestämde mig för att åka ner till Vallentuna IP för ett pass 400-ingar. Planen inför passet var att springa intervallerna mellan 1:23-1:25, vilket är en fart jag tidigare har behärskat.

De första 7 intervallerna gick på 1:26 - 1:23 - 1:23 - 1:25 - 1:24 - 1:25 - 1:25, men sen tog jag slut. Jag vet inte riktigt vad som hände men jag hade ingen energi. Kroppen fungerade helt enkelt inte 100% idag. De avslutande intervallerna rullade jag mest igenom på tiderna 1:30 - 1:32 - 1:31 - 1:30 - 1:29 - 1:30. Jag får vara nöjd med att jag genomförde ett pass 400-ingar. Det känns så klart tråkigt att det blev så här, men det händer ibland. Alla har vi nog råkat ut för den här typen av misslyckade pass någon gång och det är bara att "skaka av sig". Nu ser jag istället fram mot morgondagens långpass som jag hoppas på ska hamna mellan 24-26 kilometer.

Samtidigt som jag körde mina 400-ingar var det en annan kille på IP som körde ett pass 800-ingar. Jag såg att han höll bra fart på intervallerna, och när vi pratade lite efter träningspasset visade det sig att han hade 3:00:44 från Turin Marathon. Det är en bra tid, men det är också en tid som är känns lite irriterande. Revanschlusten var stor, och om någon (några?) vecka skulle han ner till Amsterdam och försöka springa maran under 3 timmar. Jag hoppas verkligen att han klarar det, och önskar honom så klart lycka till.

2 kommentarer:

Mathias sa...

Bara att komma igen. Vissa dagar så finns det inte där. Något i kroppen. Inte vilat klart. Kan vara mycket. Kör också långt i morgon. Men jag ligger under 20k.

Lennart sa...

Mathias - Jag tror att jag fortfarande var lite sliten. Bara att ta nya tag. Hoppas att ditt långpass går bra idag. jag sprang på Gävsjövägen som vi pratate om på Kistaloppet :-)